loading...

ایران سفر

بازدید : 33
سه شنبه 22 آذر 1401 زمان : 11:34

دریا یکی از باورنکردنی ترین پدیده هایی است که آدم از آن خسته نمی شود. بسیاری از مردم ترجیح می دهند به جای تفریحات هیجان انگیز یا بازدید از مکان های شلوغ، در سواحل ایران تفریح کنند. به طور طبیعی در میان مکان های جذاب شمال و جنوب، نمی توان بهترین سواحل ایران را انتخاب کرد، اما امروز در مجله علی بابا رتبه ای از 18 سواحل زیبای ایران را گردآوری کرده ایم. که هرگز از دیدن و حتی خواندن آن خسته نخواهید شد.

1. ساحل مرجان
ساحل مرجان یکی از زیباترین سواحل ایران است
ساحل مرجان یکی از معروف ترین سواحل ایران است که در جزیره کیش قرار دارد و قدم زدن بر روی ماسه های طلایی آن و تماشای درختان خرما آرامشی فراموش نشدنی را برای شما رقم می زند.
برخی حتی برای لذت بردن از این ساحل بسیار تمیز به موج سواری و قایق سواری می پردازند. دمای جزیره کیش در تابستان بسیار بالاست، بنابراین فصل بهار یا حتی زمستان بهترین زمان برای سفر است.


2. ساحل زیتون
ساحل زیتون در جزیره قشم که بخشی از پارک زیتون است، یک ساحل عالی برای ورزش های آبی با یک مدرسه شنا برای تمام سنین است.
رستوران های این منطقه کم نیستند، آنها غذاهای مختلفی را ارائه می دهند. مانند زردچوبه از برنج و برگ خشک و ادویه و ادویه محلی تهیه می شود. در برخی رستوران ها می توانید از موسیقی زنده در حین غذا خوردن و تماشای دریا لذت ببرید.


3. ساحل گیسوم
ساحل گیسوم یکی از زیباترین سواحل شمال است
اگر به دنبال یکی از زیباترین سواحل ایرانی در شمال کشور هستید، حتما از ساحل گیسوم دیدن کنید. این ساحل زیبا که در استان گیلان قرار دارد، یک فرار عالی از هیاهوی زندگی شهری است و افراد زیادی از سراسر ایران برای تعطیلات به آنجا می روند.
ساحل گیسوم برای کمپینگ و حتی برای ورزش های آبی که می توانید از فعالیت های هیجان انگیزی مانند جت اسکی لذت ببرید بسیار مناسب است. اگر تصمیم به بازدید از این منطقه دارید، حتما از طبیعت اطراف به خصوص جنگل گیسوم دیدن کنید. در انتهای این جنگل می توانید «اسپی مزگت» به معنای «مسجد سفید» را نیز ببینید که قدمتی هزار ساله دارد.


4. ساحل بندرعباس
ساحل بندرعباس از سواحل جنوبی کشور
در جنوب کشور، ساحل بندرعباس را خواهید دید که یکی از زیباترین سواحل ایران است. قدم زدن روی شن های نرم آن تجربه ای متفاوت به شما می دهد و شرایطی را برای بازی و ساخت جعبه های شنی برای کودکان فراهم می کند.
بهترین زمان برای رفتن به ساحل بندرعباس زمستان است زیرا در این زمان رطوبت هوا بسیار کم است و در ابتدای دی ماه دمای آب به 24 درجه سانتیگراد (75 درجه فارنهایت) می رسد. به دلیل وجود هتل های مدرن و امکانات تفریحی فراوان در این منطقه، برخی ساحل بندرعباس را بهترین ساحل ایران می دانند.


5. ساحل زنانه کیش
ساحل زنانه کیش که به «ساحل زنانه» شهرت دارد، تفاوتی اساسی با بقیه این فهرست دارد: این ساحل فقط مختص بانوان است و بانوان می توانند بدون دغدغه از فعالیت هایی مانند ساحل و شنا در دریا لذت ببرند. ماساژ ساحلی یکی دیگر از تفریحاتی است که در بین مسافران طرفداران زیادی دارد زیرا واقعاً چیز دیگری در ایران پیدا نمی کنید. لازم به ذکر است که امنیت پلاژ بانوان کیش بسیار بالاست و هیچکس مجاز به عکاسی و ساخت وسایل دیجیتال در مجموعه نیست.
دریای جزیره آشوراده
نوع ساحل: ساحل شنی
امکانات رفاهی و سرگرمی: امکانات محدود
آدرس: غرب بندرترکمن، شبه جزیره میانکالا، جزیره آشوراده (نگاه کنید به نقشه)
جزیره آشوراده واف آن بوا
عکس: پین هرست، عکاس ناشناس
آشوراده تنها جزیره دریای مازندران است که در فاصله کمی از بندر ترکمن و بین شبه جزیره میانکالا قرار دارد. جزیره آشوراده در حدود 40 کیلومتری گرگان قرار دارد و ساحل این جزیره به دلیل داشتن چشم اندازهای زیبا و بکر در طول سال مورد توجه گردشگران زیادی قرار می گیرد.
جزیره آشوراده یکی از ذخایر زیست کره جهان و یکی از مهم ترین مناطق حفاظت شده و پناهگاه حیوانات است. قدم زدن در سواحل آرام و زیبای آشوراده برای کسانی که سواحل آرام را دوست دارند به خصوص هنگام غروب آفتاب بسیار لذت بخش خواهد بود. بسیاری از پرندگان مهاجر به خصوص در 6 ماه دوم سال به این جزیره پناه می برند و مرغان دریایی در نزدیکی ساحل در آب فرود می آیند. برای بازدید از ساحل جزیره آشوراده و سایر نقاط این جزیره، ابتدا باید به بندر ترکمنستان بروید و با قایق به آشوراده بروید.


ساحل چمخاله
نوع ساحل: شنی
امکانات و سرگرمی: کامل
آدرس: استان گیلان، 12 کیلومتری شرق لنگرود، ساحل چمخاله (نقشه را ببینید)
ساحل چمخاله از بالا در میان درختان و طبیعت سرسبز

ساحل چمخاله بعد از شهر انزلی یکی از معروف ترین و زیباترین سواحل گیلان است که در طول سال گردشگران زیادی را به این استان می کشاند. این ساحل وسعت زیادی دارد و در امکانات تفریحی برای استفاده مسافران دایر شده است. در ساحل چمخاله مسیرهای قرمز رنگی را برای پیاده روی در دریا درست کرده اند و افراد زیادی در این کانال ها عکس می گیرند.
از امکانات موجود در ساحل چمخاله می توان به قایق سواری، پیست دوچرخه سواری، زمین والیبال ساحلی، موتور چهار چرخ و آلاچیق های زیبا اشاره کرد. رودخانه ای خروشان و جنگل های انبوه در نزدیکی این ساحل وجود دارد که دوستداران طبیعت می توانند زمانی را به گشت و گذار در این مکان ها اختصاص دهند. برای بازدید از ساحل چمخاله باید به شهر لنگرود بروید و در جاده چمخاله در فاصله 10 کیلومتری این شهر بروید.


شهر انزلی به معنی اوکون است
نوع ساحل: شنی
امکانات رفاهی و سرگرمی: کامل
آدرس: استان گیلان، بندر انزلی، اسکله انزلی، ۴۰ کیلومتری شمال شرقی رشت (نقشه را ببینید)
عبور از قایق های تفریحی در ساحل بندر انزلی در غروب آفتاب
اعتبار عکس: Zoom Life، عکاس ناشناس
ساحل بندر انزلی یکی از زیباترین سواحل ایران است. طول سواحل مازندران در این شهرستان تا 40 کیلومتر است. اسکله ساحلی بندر انزلی یکی از محبوب ترین مکان های دیدنی گیلان است و مناظر خیره کننده ای از قایق های تجاری و ماهیگیری را به نمایش می گذارد. تماشای غروب خورشید در ساحل بندرانزلی گردشگران زیادی را به این ساحل جذب می کند.
در ساحل بندر انزلی امکانات تفریحی و تفریحی مناسب برای گردشگران و مسافران ایجاد کرده اند. امکانات ساحلی شامل آلاچیق های مناسب، زمین های فوتبال، زمین های والیبال، قایق های تفریحی، جت اسکی، شاتل ها، دوچرخه های چهارچرخ و پاراسل است. ساحل بندر انزلی در منطقه مارینا این شهر بیشترین تعداد گردشگر را در طول سال نسبت به سایر سواحل بندرانزلی دارد. برای ورود به بندر انزلی باید به میدان 23 مهر انزلی، جاده آیت الله نجفی و سپس بلوار عتبه بروید.


بندرگز رشته
نوع ساحل: صخره ای و شنی
خدمات و سرگرمی: راحتی نسبی
آدرس: استان گلستان، شهر بندرگز، 17 کیلومتری شرق گلوگاه، شهرستان بندرگز (نقشه را ببینید)
قایق های رنگارنگ در اسکله بندر گز
تصویر: اتاق، هنرمند ناشناس
بندر گز در منتهی الیه شرقی دریای مازندران و نزدیک به گرگان، بندر ترکمنستان و مرز بین استان های گلستان و مازندران است. ساحل بندر گز با پیاده‌روی چوبی و چشم‌انداز زیبای دریای خزر یکی از زیباترین سواحل شمال ایران محسوب می‌شود. خلیج گرگان و شبه جزیره میانکالا در شمال بندر گز قرار دارد و این شهر و اطراف آن شلوغ ترین شهرهای شمال ایران هستند.
در قسمت جنوبی ساحل بندرگز، جنگلی با درختان متنوع و منبع آبی وجود دارد که ساحل کنار جنگل توجه علاقه مندان را به خود جلب می کند. قدم زدن در ساحل بندر گز و دیدن زیبایی های این منطقه برای گردشگران لذتی ندارد. از شهرهای گرگان، بندرترکمان و بهشهر به بندر گز دسترسی خواهید داشت.


ساحل سی سنگان
نوع ساحل: صخره ای و شنی
امکانات و سرگرمی: کاملا رزرو شده است
آدرس: منطقه مازندران، 30 کیلومتری جاده نوشهر - نور، ساحل سی سنگان (روی نقشه)
ساحل سیسنگان در غروب آفتاب با آسمان ابری
ساحل سیسنگان در نزدیکی پارک جنگلی سیسنگان واقع شده است. این پارک جنگلی در ۳۵ کیلومتری جاده نوشهر به سمت نور قرار دارد و ساحل کنار آن یکی از زیباترین سواحل شمال ایران است. نزدیکی ساحل سی سنگان به جنگل و کوه، منظره ای دیدنی از ساحل دریای مازندران در این مناطق ایجاد کرده است. سفر به جنگل سی سنگان و پیاده روی در ساحل نزدیک این جنگل، تجربه ای عالی را برای دوستداران طبیعت رقم خواهد زد.
سنجاب های ایرانی در جنگل های سی سنگان زندگی می کنند و انواع مختلفی از گیاهان در نزدیکی ساحل سی سنگان می رویند. همچنین در این ساحل گزینه های تفریحی مختلفی وجود دارد که از جمله آنها می توان به قایق سواری، اسب سواری، ترانسفر، پاراسلینگ و موتور سواری اشاره کرد. پس از کاوش در ساحل و جنگل سی سنگان، می توانید در آلاچیق های ساحلی اترک یا در جنگل کمپ بزنید. اگر می خواهید به این منطقه سفر کنید، باید به یکی از شهرهای نور یا نوشهر بروید.


چابهار
ساحل درک
سواحل چابهار شباهت زیادی به سواحل مالدیو، شیلی و نامیبیا دارد. مثلاً سرزمین درک به خط آبی دریا می رسد و این تلاقی کویر و دریا منظره بی نظیری را ایجاد می کند. جاده درک در 150 کیلومتری چابهار است و از میان کوه های زیبای مرسی، ساحل گریان و پزم می گذرد.


ساحل بریس
ساحل بریس
ساحل دیگر شهر به نام تی، مکانی صخره ای، مرتفع و در میان خرابه های آن بسیار زیباست. از چابهار 13 کیلومتر به سمت شرق تا بندر تیس بروید. این ساحل در غرب چابهار و در مسیر خلیج گوتار قرار دارد.


سی
چابهار بندر زیبای دیگری به نام تیس دارد که در نزدیکی شهر قرار دارد. منظره ای از بالا و از قلعه پرتغالی ها مانند یک کارت پستال زیباست. در زیر ما در ساحل بریس، قایق‌ها و کشتی‌های آبی و قرمز ماهی می‌گیرند و محیطی عالی برای عکاسی یا لذت بردن از طبیعت ایجاد می‌کنند.
پول نقد
چی
ساحل همگا به ساحل نقره ای نیز معروف است. مادگی پلانکتون در این ساحل آن را شبیه به یک سرزمین نقره ای می کند. وقتی موج به ساحل می رسد، با این ذرات نور مخلوط می شود و روشن تر می شود. هنگاما در دو کیلومتری جنوب شرقی جزیره کشام قرار دارد.
ساحل
ساحل لاک پشت
ساحل قشم نیز از اواخر اسفند تا پایان خرداد قابل دسترسی است. در طول فصل تخم ریزی، صدها لاک پشت به ساحل می آیند و تخم های خود را در سوراخ ها دفن می کنند. بعد از دو ماه لاک پشت زایمان می کند و به ساحل می رود. این اتفاق این دریا را به مرکز جاذبه قشم تبدیل کرد. این ساحل در 30 کیلومتری جنوب قشم قرار دارد.
جزایر ناز
یکی دیگر از سواحل زیبای این جزیره مجمع الجزایر ناز است که هنگام جزر و مد تغییر شکل می دهد. ما می توانیم سه ساعت پس از جزر و مد به این جزایر برسیم و یک ساعت پس از جزر و مد قبل از اینکه کل جزیره آب شود، برگردیم.
از جزیره ناز تا قشم حدود 20 دقیقه طول می کشد. برای رسیدن به این منطقه باید از جاده جنوبی، ساحل طلایی عبور کرده و از تابلوی دره ستاره عبور کنیم. قبل از رسیدن به روستای سوزا می توانید جزیره ناز را ببینید.
جزیره هرمز
ولخرج
ساحل مفاق یکی از بهترین سواحل هرمز است که 40 کیلومتر با آن فاصله دارد، هرمز را به خاطر خاک سرخش می شناسند. ترکیب این خاک و آبی دریا رنگ شگفت انگیزی را به وجود آورده است که در هیچ جای ایران نمی توان یافت. ساحل قلعه نارنجی نیز بر زیبایی این جزیره افزوده است.
ساحل سرخ بیشتر از مفاق شناخته شده است. در این ساحل، پایین قرمز، طلایی، آبی دریایی و سفید است.
اگر به هرمز می رویم چون دوست داریم فیتوپلانکتون ها را ببینیم، شب ها باید به ساحل اکولوژیکی شمال هرمز برویم. وقتی شب و دریا با هم می‌افتند، ستاره‌های کوچکی در آب ظاهر می‌شوند. در نزدیکی این ساحل کلبه هایی وجود دارد که می توان آنها را اجاره کرد.

دریا یکی از باورنکردنی ترین پدیده هایی است که آدم از آن خسته نمی شود. بسیاری از مردم ترجیح می دهند به جای تفریحات هیجان انگیز یا بازدید از مکان های شلوغ، در سواحل ایران تفریح کنند. به طور طبیعی در میان مکان های جذاب شمال و جنوب، نمی توان بهترین سواحل ایران را انتخاب کرد، اما امروز در مجله علی بابا رتبه ای از 18 سواحل زیبای ایران را گردآوری کرده ایم. که هرگز از دیدن و حتی خواندن آن خسته نخواهید شد.

1. ساحل مرجان
ساحل مرجان یکی از زیباترین سواحل ایران است
ساحل مرجان یکی از معروف ترین سواحل ایران است که در جزیره کیش قرار دارد و قدم زدن بر روی ماسه های طلایی آن و تماشای درختان خرما آرامشی فراموش نشدنی را برای شما رقم می زند.
برخی حتی برای لذت بردن از این ساحل بسیار تمیز به موج سواری و قایق سواری می پردازند. دمای جزیره کیش در تابستان بسیار بالاست، بنابراین فصل بهار یا حتی زمستان بهترین زمان برای سفر است.


2. ساحل زیتون
ساحل زیتون در جزیره قشم که بخشی از پارک زیتون است، یک ساحل عالی برای ورزش های آبی با یک مدرسه شنا برای تمام سنین است.
رستوران های این منطقه کم نیستند، آنها غذاهای مختلفی را ارائه می دهند. مانند زردچوبه از برنج و برگ خشک و ادویه و ادویه محلی تهیه می شود. در برخی رستوران ها می توانید از موسیقی زنده در حین غذا خوردن و تماشای دریا لذت ببرید.


3. ساحل گیسوم
ساحل گیسوم یکی از زیباترین سواحل شمال است
اگر به دنبال یکی از زیباترین سواحل ایرانی در شمال کشور هستید، حتما از ساحل گیسوم دیدن کنید. این ساحل زیبا که در استان گیلان قرار دارد، یک فرار عالی از هیاهوی زندگی شهری است و افراد زیادی از سراسر ایران برای تعطیلات به آنجا می روند.
ساحل گیسوم برای کمپینگ و حتی برای ورزش های آبی که می توانید از فعالیت های هیجان انگیزی مانند جت اسکی لذت ببرید بسیار مناسب است. اگر تصمیم به بازدید از این منطقه دارید، حتما از طبیعت اطراف به خصوص جنگل گیسوم دیدن کنید. در انتهای این جنگل می توانید «اسپی مزگت» به معنای «مسجد سفید» را نیز ببینید که قدمتی هزار ساله دارد.


4. ساحل بندرعباس
ساحل بندرعباس از سواحل جنوبی کشور
در جنوب کشور، ساحل بندرعباس را خواهید دید که یکی از زیباترین سواحل ایران است. قدم زدن روی شن های نرم آن تجربه ای متفاوت به شما می دهد و شرایطی را برای بازی و ساخت جعبه های شنی برای کودکان فراهم می کند.
بهترین زمان برای رفتن به ساحل بندرعباس زمستان است زیرا در این زمان رطوبت هوا بسیار کم است و در ابتدای دی ماه دمای آب به 24 درجه سانتیگراد (75 درجه فارنهایت) می رسد. به دلیل وجود هتل های مدرن و امکانات تفریحی فراوان در این منطقه، برخی ساحل بندرعباس را بهترین ساحل ایران می دانند.


5. ساحل زنانه کیش
ساحل زنانه کیش که به «ساحل زنانه» شهرت دارد، تفاوتی اساسی با بقیه این فهرست دارد: این ساحل فقط مختص بانوان است و بانوان می توانند بدون دغدغه از فعالیت هایی مانند ساحل و شنا در دریا لذت ببرند. ماساژ ساحلی یکی دیگر از تفریحاتی است که در بین مسافران طرفداران زیادی دارد زیرا واقعاً چیز دیگری در ایران پیدا نمی کنید. لازم به ذکر است که امنیت پلاژ بانوان کیش بسیار بالاست و هیچکس مجاز به عکاسی و ساخت وسایل دیجیتال در مجموعه نیست.
دریای جزیره آشوراده
نوع ساحل: ساحل شنی
امکانات رفاهی و سرگرمی: امکانات محدود
آدرس: غرب بندرترکمن، شبه جزیره میانکالا، جزیره آشوراده (نگاه کنید به نقشه)
جزیره آشوراده واف آن بوا
عکس: پین هرست، عکاس ناشناس
آشوراده تنها جزیره دریای مازندران است که در فاصله کمی از بندر ترکمن و بین شبه جزیره میانکالا قرار دارد. جزیره آشوراده در حدود 40 کیلومتری گرگان قرار دارد و ساحل این جزیره به دلیل داشتن چشم اندازهای زیبا و بکر در طول سال مورد توجه گردشگران زیادی قرار می گیرد.
جزیره آشوراده یکی از ذخایر زیست کره جهان و یکی از مهم ترین مناطق حفاظت شده و پناهگاه حیوانات است. قدم زدن در سواحل آرام و زیبای آشوراده برای کسانی که سواحل آرام را دوست دارند به خصوص هنگام غروب آفتاب بسیار لذت بخش خواهد بود. بسیاری از پرندگان مهاجر به خصوص در 6 ماه دوم سال به این جزیره پناه می برند و مرغان دریایی در نزدیکی ساحل در آب فرود می آیند. برای بازدید از ساحل جزیره آشوراده و سایر نقاط این جزیره، ابتدا باید به بندر ترکمنستان بروید و با قایق به آشوراده بروید.


ساحل چمخاله
نوع ساحل: شنی
امکانات و سرگرمی: کامل
آدرس: استان گیلان، 12 کیلومتری شرق لنگرود، ساحل چمخاله (نقشه را ببینید)
ساحل چمخاله از بالا در میان درختان و طبیعت سرسبز

ساحل چمخاله بعد از شهر انزلی یکی از معروف ترین و زیباترین سواحل گیلان است که در طول سال گردشگران زیادی را به این استان می کشاند. این ساحل وسعت زیادی دارد و در امکانات تفریحی برای استفاده مسافران دایر شده است. در ساحل چمخاله مسیرهای قرمز رنگی را برای پیاده روی در دریا درست کرده اند و افراد زیادی در این کانال ها عکس می گیرند.
از امکانات موجود در ساحل چمخاله می توان به قایق سواری، پیست دوچرخه سواری، زمین والیبال ساحلی، موتور چهار چرخ و آلاچیق های زیبا اشاره کرد. رودخانه ای خروشان و جنگل های انبوه در نزدیکی این ساحل وجود دارد که دوستداران طبیعت می توانند زمانی را به گشت و گذار در این مکان ها اختصاص دهند. برای بازدید از ساحل چمخاله باید به شهر لنگرود بروید و در جاده چمخاله در فاصله 10 کیلومتری این شهر بروید.


شهر انزلی به معنی اوکون است
نوع ساحل: شنی
امکانات رفاهی و سرگرمی: کامل
آدرس: استان گیلان، بندر انزلی، اسکله انزلی، ۴۰ کیلومتری شمال شرقی رشت (نقشه را ببینید)
عبور از قایق های تفریحی در ساحل بندر انزلی در غروب آفتاب
اعتبار عکس: Zoom Life، عکاس ناشناس
ساحل بندر انزلی یکی از زیباترین سواحل ایران است. طول سواحل مازندران در این شهرستان تا 40 کیلومتر است. اسکله ساحلی بندر انزلی یکی از محبوب ترین مکان های دیدنی گیلان است و مناظر خیره کننده ای از قایق های تجاری و ماهیگیری را به نمایش می گذارد. تماشای غروب خورشید در ساحل بندرانزلی گردشگران زیادی را به این ساحل جذب می کند.
در ساحل بندر انزلی امکانات تفریحی و تفریحی مناسب برای گردشگران و مسافران ایجاد کرده اند. امکانات ساحلی شامل آلاچیق های مناسب، زمین های فوتبال، زمین های والیبال، قایق های تفریحی، جت اسکی، شاتل ها، دوچرخه های چهارچرخ و پاراسل است. ساحل بندر انزلی در منطقه مارینا این شهر بیشترین تعداد گردشگر را در طول سال نسبت به سایر سواحل بندرانزلی دارد. برای ورود به بندر انزلی باید به میدان 23 مهر انزلی، جاده آیت الله نجفی و سپس بلوار عتبه بروید.


بندرگز رشته
نوع ساحل: صخره ای و شنی
خدمات و سرگرمی: راحتی نسبی
آدرس: استان گلستان، شهر بندرگز، 17 کیلومتری شرق گلوگاه، شهرستان بندرگز (نقشه را ببینید)
قایق های رنگارنگ در اسکله بندر گز
تصویر: اتاق، هنرمند ناشناس
بندر گز در منتهی الیه شرقی دریای مازندران و نزدیک به گرگان، بندر ترکمنستان و مرز بین استان های گلستان و مازندران است. ساحل بندر گز با پیاده‌روی چوبی و چشم‌انداز زیبای دریای خزر یکی از زیباترین سواحل شمال ایران محسوب می‌شود. خلیج گرگان و شبه جزیره میانکالا در شمال بندر گز قرار دارد و این شهر و اطراف آن شلوغ ترین شهرهای شمال ایران هستند.
در قسمت جنوبی ساحل بندرگز، جنگلی با درختان متنوع و منبع آبی وجود دارد که ساحل کنار جنگل توجه علاقه مندان را به خود جلب می کند. قدم زدن در ساحل بندر گز و دیدن زیبایی های این منطقه برای گردشگران لذتی ندارد. از شهرهای گرگان، بندرترکمان و بهشهر به بندر گز دسترسی خواهید داشت.


ساحل سی سنگان
نوع ساحل: صخره ای و شنی
امکانات و سرگرمی: کاملا رزرو شده است
آدرس: منطقه مازندران، 30 کیلومتری جاده نوشهر - نور، ساحل سی سنگان (روی نقشه)
ساحل سیسنگان در غروب آفتاب با آسمان ابری
ساحل سیسنگان در نزدیکی پارک جنگلی سیسنگان واقع شده است. این پارک جنگلی در ۳۵ کیلومتری جاده نوشهر به سمت نور قرار دارد و ساحل کنار آن یکی از زیباترین سواحل شمال ایران است. نزدیکی ساحل سی سنگان به جنگل و کوه، منظره ای دیدنی از ساحل دریای مازندران در این مناطق ایجاد کرده است. سفر به جنگل سی سنگان و پیاده روی در ساحل نزدیک این جنگل، تجربه ای عالی را برای دوستداران طبیعت رقم خواهد زد.
سنجاب های ایرانی در جنگل های سی سنگان زندگی می کنند و انواع مختلفی از گیاهان در نزدیکی ساحل سی سنگان می رویند. همچنین در این ساحل گزینه های تفریحی مختلفی وجود دارد که از جمله آنها می توان به قایق سواری، اسب سواری، ترانسفر، پاراسلینگ و موتور سواری اشاره کرد. پس از کاوش در ساحل و جنگل سی سنگان، می توانید در آلاچیق های ساحلی اترک یا در جنگل کمپ بزنید. اگر می خواهید به این منطقه سفر کنید، باید به یکی از شهرهای نور یا نوشهر بروید.


چابهار
ساحل درک
سواحل چابهار شباهت زیادی به سواحل مالدیو، شیلی و نامیبیا دارد. مثلاً سرزمین درک به خط آبی دریا می رسد و این تلاقی کویر و دریا منظره بی نظیری را ایجاد می کند. جاده درک در 150 کیلومتری چابهار است و از میان کوه های زیبای مرسی، ساحل گریان و پزم می گذرد.


ساحل بریس
ساحل بریس
ساحل دیگر شهر به نام تی، مکانی صخره ای، مرتفع و در میان خرابه های آن بسیار زیباست. از چابهار 13 کیلومتر به سمت شرق تا بندر تیس بروید. این ساحل در غرب چابهار و در مسیر خلیج گوتار قرار دارد.


سی
چابهار بندر زیبای دیگری به نام تیس دارد که در نزدیکی شهر قرار دارد. منظره ای از بالا و از قلعه پرتغالی ها مانند یک کارت پستال زیباست. در زیر ما در ساحل بریس، قایق‌ها و کشتی‌های آبی و قرمز ماهی می‌گیرند و محیطی عالی برای عکاسی یا لذت بردن از طبیعت ایجاد می‌کنند.
پول نقد
چی
ساحل همگا به ساحل نقره ای نیز معروف است. مادگی پلانکتون در این ساحل آن را شبیه به یک سرزمین نقره ای می کند. وقتی موج به ساحل می رسد، با این ذرات نور مخلوط می شود و روشن تر می شود. هنگاما در دو کیلومتری جنوب شرقی جزیره کشام قرار دارد.
ساحل
ساحل لاک پشت
ساحل قشم نیز از اواخر اسفند تا پایان خرداد قابل دسترسی است. در طول فصل تخم ریزی، صدها لاک پشت به ساحل می آیند و تخم های خود را در سوراخ ها دفن می کنند. بعد از دو ماه لاک پشت زایمان می کند و به ساحل می رود. این اتفاق این دریا را به مرکز جاذبه قشم تبدیل کرد. این ساحل در 30 کیلومتری جنوب قشم قرار دارد.
جزایر ناز
یکی دیگر از سواحل زیبای این جزیره مجمع الجزایر ناز است که هنگام جزر و مد تغییر شکل می دهد. ما می توانیم سه ساعت پس از جزر و مد به این جزایر برسیم و یک ساعت پس از جزر و مد قبل از اینکه کل جزیره آب شود، برگردیم.
از جزیره ناز تا قشم حدود 20 دقیقه طول می کشد. برای رسیدن به این منطقه باید از جاده جنوبی، ساحل طلایی عبور کرده و از تابلوی دره ستاره عبور کنیم. قبل از رسیدن به روستای سوزا می توانید جزیره ناز را ببینید.
جزیره هرمز
ولخرج
ساحل مفاق یکی از بهترین سواحل هرمز است که 40 کیلومتر با آن فاصله دارد، هرمز را به خاطر خاک سرخش می شناسند. ترکیب این خاک و آبی دریا رنگ شگفت انگیزی را به وجود آورده است که در هیچ جای ایران نمی توان یافت. ساحل قلعه نارنجی نیز بر زیبایی این جزیره افزوده است.
ساحل سرخ بیشتر از مفاق شناخته شده است. در این ساحل، پایین قرمز، طلایی، آبی دریایی و سفید است.
اگر به هرمز می رویم چون دوست داریم فیتوپلانکتون ها را ببینیم، شب ها باید به ساحل اکولوژیکی شمال هرمز برویم. وقتی شب و دریا با هم می‌افتند، ستاره‌های کوچکی در آب ظاهر می‌شوند. در نزدیکی این ساحل کلبه هایی وجود دارد که می توان آنها را اجاره کرد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 4
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 27
  • بازدید سال : 59
  • بازدید کلی : 354
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی