loading...

ایران سفر

بازدید : 86
چهارشنبه 12 بهمن 1401 زمان : 15:52

ایران به دلیل موقعیت خاص زمین شناسی خود دارای دریاچه های زیادی است کشور ما در منطقه ای گرم و خشک قرار دارد و میزان بارندگی در طول سال متغیر است میزان آب برخی دریاچه های ایران به میزان بارندگی (فصلی) بستگی دارد و برخی از آنها مستقل از بارندگی (دائمی) خواهند بود.

دریاچه های فصلی ایران
در کشور گرم و خشکی مانند ایران، باران های فصلی باعث ایجاد رودخانه ها و دریاچه های فصلی می شود که در ماه های بارانی پر آب می شوند.

دریاچه نمک قم (استخر سلطان)
دریاچه نمک خوز سلطان یا کوم در شمال شهر و استان کوم قرار دارد. شوری و املاح این دریاچه بسیار زیاد است و آن را به دریاچه نمک تبدیل کرده است.

* دریاچه مرداب یا گاو
این دریاچه در استان فارس و جنوب شرقی استان اصفهان و محل ورود زاینده رود قرار دارد. این دریاچه که یکی از دریاچه های فصلی ایران محسوب می شود، خدا را شکر در این سال های پرباران جان گرفته است.

* دریاچه بختگان فارس
یکی دیگر از دریاچه های فصلی ایران دریاچه بختگان فارس است. نی ریز یا بختگان نام دریاچه ای در استان فارس و شهرستان نی ریز در شرق شیراز است.

* دریاچه جازموریانی
بین استان کرمان و بلوچستان دریاچه ای به نام جازموریان زیبا پدید آمد که از هلیل رود و دیگر رودخانه های فصلی تغذیه می شد. این دریاچه بخشی از دریاچه های فصلی ایران است که خدا را شکر در تمام طول سال در این فصل پرباران زنده است.

دریاچه های بختگان و تاشکا
بختگان در استان فارس یکی از مهمترین دریاچه های دائمی ایران و چهارمین تالاب بزرگ ایران است.

دریاچه دائمی ایران
این نام به دریاچه ای اطلاق می شود که در طول سال پر آب بوده و میزان آب آن زیاد نیست.

* دریاچه ارومیه
بزرگترین دریاچه داخلی دائمی ایران دریاچه ارومیه است. این دریاچه بین استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی قرار دارد. دریاچه ارومیه به عنوان بزرگترین دریاچه آب شور خاورمیانه، رتبه ششم را در بین بزرگترین دریاچه های آب شور جهان به خود اختصاص داده است. این دریاچه مهمترین دریاچه ایران است. البته متاسفانه در سال های اخیر با وجود مشکلات طبیعی و اداری در کشور، در برخی از فصول سال شاهد فصلی بودن دریاچه بوده ایم.


دریاچه ارومیه در گذر تاریخ
در پستی که به این موضوع اختصاص دارد، توضیحاتی درباره دریاچه ارومیه، اکوسیستم و زندگی، تنوع زیستی، گیاهان و جانوران، رودخانه های جاری به دریاچه ارومیه، خشک شدن دریاچه ارومیه، دلایل خشکسالی بیشتر توضیح داده شده است. دریاچه، جزایر دریاچه ارومیه، آدرس و محل دقیق. ما برای دیدن آن هزینه کردیم، اینجا را کلیک کنید.

دریاچه ارومیه
دریای خزر (دریای مازندران)
بزرگترین و مهمترین دریاچه ایران و یکی از بزرگترین دریاچه های جهان دریاچه خزر است که در شمال ایران قرار دارد.


* دریاچه هامون
سومین دریاچه بزرگ ایران، دریاچه هامون، در شمال استان سیستان قرار دارد. مهمترین دریاچه ایران بعد از ارومیه و خزر.

* ماهارها - شما
در جنوب ایران در جنوب شرقی استان فارس دریاچه ای به نام محلو وجود دارد که در اثر فرونشست ناودیسی به وجود آمده است. البته نام های دیگری نیز برای این دریاچه وجود دارد که از آن جمله می توان به مهلو، مهلویه، مهلویه و حتی جانکال و دریاچه نمک اشاره کرد.

در متن این موضوع نکاتی در مورد دریاچه ها، حیات وحش، گیاهان، مکان های جغرافیایی، آدرس ها و مکان های خاص ارائه کرده ایم. پیش بینی آب و هوای روستای مهارلو و دریاچه مهارلو فارس. برای مشاهده پست های خاص اینجا را کلیک کنید.

دریاچه گهر لرستان
یکی از دریاچه های آب سرد ایران دریاچه گهر در استان لرستان است. این دریاچه یکی از دریاچه های کوهستانی ایران است که زیباترین دریاچه خاورمیانه است. موقعیت این دریاچه در میان کوه های اشترانکوه است. این دریاچه به مروارید اشترانکوه نیز معروف است.

* دریاچه زریوار
یکی دیگر از دریاچه های ایران که طراوت آن بی نظیر است دریاچه زریوار کردستان است. زریوار یا زریوار دریاچه ای در منطقه کردستان است که به دلیل محیطی که دارد بسیار شگفت انگیز و زیبا است.

دریاچه نئور
دریاچه نئور یا تالاب نئور واقع در استان اردبیل یکی از دریاچه های ایران با طبیعتی منحصر به فرد و بکر است. گردشگران علاقه مند به طبیعت گردی هر ساله از این مکان خارق العاده دیدن می کنند.


دریاچه مامرز
دریاچه مامرز که به دریاچه ارواح نیز معروف است در 5 کیلومتری شمال روستای چلادر شهرستان نوشهر قرار دارد. گاهی به این دریاچه دریاچه مولا کلا نیز می گویند زیرا در منطقه ای به همین نام واقع شده است. علت نامگذاری این دریاچه را تالاب ارواح می توان وجود درختان خشکی دانست که پدیده عجیب و شگفت انگیزی را به وجود آورده اند. این گیاهان خشکی که در آب رشد کرده اند از دید ناپدید می شوند و با بالا رفتن سطح دریاچه به زیر آب می روند.


دریاچه معمرز حدود 700 متر طول و 300 متر عرض دارد که در کنار یک جنگل انبوه سبز قرار دارد. در واقع بازدید از دریاچه این فرصت را به شما می دهد تا در جنگلی با درختان بلند قدم بزنید. در اطراف دریاچه هیچ امکاناتی وجود ندارد. و کمتر توریستی از این مکان زیبا دیدن می کند و آن را تمیز نگه می دارد. زیرا در نزدیکی دریاچه هیچ مغازه و رستورانی وجود ندارد. هنگام بازدید غذا و نوشیدنی همراه داشته باشید.
برای بازدید از این دریاچه زیبا و اسرارآمیز باید در مسیر جاده فرعی روستای چلادر و صلاح الدین کله سفالی از جاده نور به نوشهر که 12 کیلومتر است حرکت کنید. با عبور از روستا وارد محیط بانی می شوید که برای ورود به منطقه باید مراحل اداری را طی کنید. سپس حدود 10 کیلومتر در مسیر جاده شمالی رانندگی کرده و با دیدن تابلوی «دشت مامورس» وارد جاده کنار آن می شوید. این جاده شما را به مقصد مورد نظرتان که دریاچه زیبای مامورج است می رساند. توجه به این نکته ضروری است که اگر در پاییز و زمستان قصد سفر به دریاچه مامورس را دارید، به دلیل بارندگی و خیس بودن جاده ها باید از وسایل نقلیه مخصوص آفرود استفاده کنید.

دریاچه پرشان
این دریاچه که در زبان محلی پیرشون نامیده می شود، در 15 کیلومتری شرق شهر کازرون قرار دارد که در حوضه ای به وسعت 263 کیلومتر مربع، آب را بالاتر از نزولات جوی ذخیره می کند. آب این دریاچه از صدها چشمه بزرگ و کوچک در دشت ارژن و دشت فامور و از چشمه های بسیاری در کف دریاچه تامین می شود.


این دریاچه با نام‌های مور، پرشان، شور، کازرون، یون، موز، توز و پریشم نیز شناخته می‌شود. این دریاچه بین 51 درجه و 44 دقیقه و 51 درجه و 51 دقیقه طول شرقی و 29 درجه و 32 دقیقه و 30 ثانیه عرض شمالی واقع شده است. مساحت آن 4300 هکتار و ارتفاع آن از سطح آب آزاد 820 متر است. حوضه آبریز آن 266.5 کیلومتر مربع و بزرگترین مساحت آن فروردین است. این دریاچه در کنوانسیون رامسر به عنوان تالاب بین المللی به ثبت رسیده و در تقسیم اراضی جزء منطقه حفاظت شده محسوب می شود.


این دریاچه توسط کوه ها احاطه شده است. فاصله دریاچه از کوه از سمت شمال 4 تا 5 کیلومتر و از ضلع جنوبی 500 متر است، بیشترین مساحتی که می توان مشاهده کرد 18 کیلومتر مربع است که حداقل در تابستان با تغییر باتلاق کاهش می یابد. . عمق آب این دریاچه 6 متر است که در برخی سال ها به 2 متر می رسد. دور از دریا تا کوه (از شمال) روستای مالکی (کلات نیلو دهپاگاه هلک پرشان)، روستای عرب فامور، روستای سی شراد و قسمت شرقی قلعه نارنجی، جاروک و جنوب نرگس. قلعه زار و در غرب روستای شهریان دریاچه، زوالی و ایاز آباد. اگر قصد بازدید از این دریاچه را دارید، می توانید با تور لحظه آخری همراه شوید و از سفر خود لذت ببرید.
دریاچه بسیار زیبا است زیرا در دامنه جنگل قرار دارد و گیاهان عظیمی در ساحل رشد می کنند. در این دریاچه صدایی جز جیک پرندگان به گوش نمی رسد و حتی می توان لانه پرندگان را طوری دید که انگار مال آنهاست. همچنین این نقطه گردشگری از دید مردم و مزارع زیبای نرگس پنهان است. آب دریاچه پرشان شیرین است اما برای آشامیدن مناسب نیست. ماهی ها آزادانه در این دریاچه زندگی می کنند. از این دریاچه برای پرورش ماهی نیز استفاده می شود. پلنگ های دریایی نیز در حین مهاجرت در اطراف دریاچه مشاهده شده اند.
جلوه های بهاری و پاییزی این دریاچه جذاب و جذاب است. چمنزارها و گلزارها در ساحل دریاچه و پرندگان وحشی آن یک تفرجگاه طبیعی جالب را به وجود آورده است. ارزش های اکولوژیکی دریاچه کمیاب و قابل توجه است. آب دریاچه عمدتاً از باران های سالانه تامین می شود و بیشترین مساحت دریاچه در ماه آوریل است. این دریاچه در کنوانسیون رامسر به عنوان تالاب بین المللی به ثبت رسیده و در تقسیم بندی مناطق جزء منطقه حفاظت شده محسوب می شود.

دریاچه لوانگ تاک
دشت ها و دریاچه های لار دارای آب و هوای معتدل و شرایط جغرافیایی مناسب برای زندگی بسیاری از موجودات است. پرندگانی مانند کبک، عقاب، درنا، کبک، فلامینگو، دلیجه و سارگپه از جمله پرندگان دشت لار هستند. عقاب طلایی یکی از پرندگان کمیاب است که زیستگاه آن در بلندترین قله منطقه لار یافت می شود. حیواناتی مانند خرس قهوه ای، پلنگ، گرگ، خرگوش، خفاش، آهو، روباه، سمور، گوسفند، بز، گراز وحشی و گربه وحشی از پستانداران این دره هستند.
تنوع غذایی و آب و هوای صحرای لار به این حیوانات اجازه می دهد تا در طول سال رشد کنند و انواع مختلفی را تولید کنند. دره لار به دلیل وجود آبگیر لار، پوشش گیاهی دشت لار و دریاچه لار، شرایط مساعد جغرافیایی و بارندگی مداوم در منطقه، از پوشش گیاهی بسیار متنوعی بهره می برد. حدود 400 گونه گیاهی در این منطقه کشف شده است که بسیاری از آنها خوراکی بوده و خواص دارویی دارند. نمونه هایی از گیاهان خوراکی دشت لار و ارتفاعات آن عبارتند از: گیاه گون، آویشن، قارچ وحشی، کاسنی، گلپر، لواش، پیازچه، پیازچه، برچان، شیرین بیان، چای کوهی و والک. در فصل بهار فرشی از گلهای رنگارنگ زیبا مانند شقایق، لاله، زنبق ارغوانی وحشی، زنبق ارغوانی، گل زرد و پرندگان کوچک زمین را می پوشاند و گل های زیبا را برای همیشه شکوفا می کند.
همچنین با فرارسیدن فصل بهار و بارندگی های مداوم، جمع آوری قارچ های خوراکی و انواع کمیاب سیر در دشت ها رایج ترین کار در منطقه است و هر ساله در نقاط مختلف دشت کندوهای عسل ساخته می شود. از ژوئن تا پایان سپتامبر.
در اطراف دشت و سد لار رشته کوه های مرتفع و مرتفعی وجود دارد و قلل این کوه ها در بیشتر مواقع سال پوشیده از برف است. کوه هایی مانند دماوند، یک کمر، دو آسیاب، گل زرد، نمک کوثر، سیاه چال، آرو، پنک، زرشکی، کمردشت، اسب کلک، کافر راه و نیل از جمله کوه های معروف این منطقه هستند که منطقه ای زیباست. و دشت و دریاچه بزاق. مکان های گردشگری اطراف میدان و سد لار از مکان های گردشگری و تفریحی اطراف میدان و سد لار ۷ کیلومتر تا جاده آبعلی و ۷۲ کیلومتر تا امامزاده هاشم و آمل و غار فاصله داریم و می توان به آبگرم لاریجن و آبگرم اسک اشاره کرد. 13 کیلومتر از پلور.

گهرمیر
یکی دیگر از شگفتی های طبیعی ایران دریاچه گهر است که به معنای جمع شدن آب در چاله ای است و جالب اینجاست که همه ایرانی ها این زیبایی طبیعی را نمی شناسند و از آن دیدن نمی کنند. از این رو دریاچه گهر برخلاف دریای خزر که گاهی شلوغ است، مکانی آرام برای دوستداران طبیعت ناب است. برای بازدید از این دریاچه و رفتن به لرستان می توانید با رزرو تور به این مکان بروید.
گهر در 35 کیلومتری دورود لرستان در منطقه حفاظت شده اشترانکوه قرار دارد و رسیدن به آن 40 دقیقه پیاده روی است. این دریاچه به دو قسمت بالا و پایین تقسیم می شود که تنها 100 متر از یکدیگر فاصله دارند. این دریاچه به جواهر زاگرس شهرت دارد و به دلیل آب زلالش در برخی نقاط می توان زیر آب و حرکت ماهی ها را دید. سواحل گهر در برخی نقاط غرب و شرق ساحل شنی و در برخی نقاط صخره ای است و در اطراف دریاچه جنگل و پوشش گیاهی با بلوط، انبوه، بادام، پسته وحشی و شقایق و لاله های زیبا وجود دارد. در اطراف دیده می شود. .

ایران به دلیل موقعیت خاص زمین شناسی خود دارای دریاچه های زیادی است کشور ما در منطقه ای گرم و خشک قرار دارد و میزان بارندگی در طول سال متغیر است میزان آب برخی دریاچه های ایران به میزان بارندگی (فصلی) بستگی دارد و برخی از آنها مستقل از بارندگی (دائمی) خواهند بود.

دریاچه های فصلی ایران
در کشور گرم و خشکی مانند ایران، باران های فصلی باعث ایجاد رودخانه ها و دریاچه های فصلی می شود که در ماه های بارانی پر آب می شوند.

دریاچه نمک قم (استخر سلطان)
دریاچه نمک خوز سلطان یا کوم در شمال شهر و استان کوم قرار دارد. شوری و املاح این دریاچه بسیار زیاد است و آن را به دریاچه نمک تبدیل کرده است.

* دریاچه مرداب یا گاو
این دریاچه در استان فارس و جنوب شرقی استان اصفهان و محل ورود زاینده رود قرار دارد. این دریاچه که یکی از دریاچه های فصلی ایران محسوب می شود، خدا را شکر در این سال های پرباران جان گرفته است.

* دریاچه بختگان فارس
یکی دیگر از دریاچه های فصلی ایران دریاچه بختگان فارس است. نی ریز یا بختگان نام دریاچه ای در استان فارس و شهرستان نی ریز در شرق شیراز است.

* دریاچه جازموریانی
بین استان کرمان و بلوچستان دریاچه ای به نام جازموریان زیبا پدید آمد که از هلیل رود و دیگر رودخانه های فصلی تغذیه می شد. این دریاچه بخشی از دریاچه های فصلی ایران است که خدا را شکر در تمام طول سال در این فصل پرباران زنده است.

دریاچه های بختگان و تاشکا
بختگان در استان فارس یکی از مهمترین دریاچه های دائمی ایران و چهارمین تالاب بزرگ ایران است.

دریاچه دائمی ایران
این نام به دریاچه ای اطلاق می شود که در طول سال پر آب بوده و میزان آب آن زیاد نیست.

* دریاچه ارومیه
بزرگترین دریاچه داخلی دائمی ایران دریاچه ارومیه است. این دریاچه بین استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی قرار دارد. دریاچه ارومیه به عنوان بزرگترین دریاچه آب شور خاورمیانه، رتبه ششم را در بین بزرگترین دریاچه های آب شور جهان به خود اختصاص داده است. این دریاچه مهمترین دریاچه ایران است. البته متاسفانه در سال های اخیر با وجود مشکلات طبیعی و اداری در کشور، در برخی از فصول سال شاهد فصلی بودن دریاچه بوده ایم.


دریاچه ارومیه در گذر تاریخ
در پستی که به این موضوع اختصاص دارد، توضیحاتی درباره دریاچه ارومیه، اکوسیستم و زندگی، تنوع زیستی، گیاهان و جانوران، رودخانه های جاری به دریاچه ارومیه، خشک شدن دریاچه ارومیه، دلایل خشکسالی بیشتر توضیح داده شده است. دریاچه، جزایر دریاچه ارومیه، آدرس و محل دقیق. ما برای دیدن آن هزینه کردیم، اینجا را کلیک کنید.

دریاچه ارومیه
دریای خزر (دریای مازندران)
بزرگترین و مهمترین دریاچه ایران و یکی از بزرگترین دریاچه های جهان دریاچه خزر است که در شمال ایران قرار دارد.


* دریاچه هامون
سومین دریاچه بزرگ ایران، دریاچه هامون، در شمال استان سیستان قرار دارد. مهمترین دریاچه ایران بعد از ارومیه و خزر.

* ماهارها - شما
در جنوب ایران در جنوب شرقی استان فارس دریاچه ای به نام محلو وجود دارد که در اثر فرونشست ناودیسی به وجود آمده است. البته نام های دیگری نیز برای این دریاچه وجود دارد که از آن جمله می توان به مهلو، مهلویه، مهلویه و حتی جانکال و دریاچه نمک اشاره کرد.

در متن این موضوع نکاتی در مورد دریاچه ها، حیات وحش، گیاهان، مکان های جغرافیایی، آدرس ها و مکان های خاص ارائه کرده ایم. پیش بینی آب و هوای روستای مهارلو و دریاچه مهارلو فارس. برای مشاهده پست های خاص اینجا را کلیک کنید.

دریاچه گهر لرستان
یکی از دریاچه های آب سرد ایران دریاچه گهر در استان لرستان است. این دریاچه یکی از دریاچه های کوهستانی ایران است که زیباترین دریاچه خاورمیانه است. موقعیت این دریاچه در میان کوه های اشترانکوه است. این دریاچه به مروارید اشترانکوه نیز معروف است.

* دریاچه زریوار
یکی دیگر از دریاچه های ایران که طراوت آن بی نظیر است دریاچه زریوار کردستان است. زریوار یا زریوار دریاچه ای در منطقه کردستان است که به دلیل محیطی که دارد بسیار شگفت انگیز و زیبا است.

دریاچه نئور
دریاچه نئور یا تالاب نئور واقع در استان اردبیل یکی از دریاچه های ایران با طبیعتی منحصر به فرد و بکر است. گردشگران علاقه مند به طبیعت گردی هر ساله از این مکان خارق العاده دیدن می کنند.


دریاچه مامرز
دریاچه مامرز که به دریاچه ارواح نیز معروف است در 5 کیلومتری شمال روستای چلادر شهرستان نوشهر قرار دارد. گاهی به این دریاچه دریاچه مولا کلا نیز می گویند زیرا در منطقه ای به همین نام واقع شده است. علت نامگذاری این دریاچه را تالاب ارواح می توان وجود درختان خشکی دانست که پدیده عجیب و شگفت انگیزی را به وجود آورده اند. این گیاهان خشکی که در آب رشد کرده اند از دید ناپدید می شوند و با بالا رفتن سطح دریاچه به زیر آب می روند.


دریاچه معمرز حدود 700 متر طول و 300 متر عرض دارد که در کنار یک جنگل انبوه سبز قرار دارد. در واقع بازدید از دریاچه این فرصت را به شما می دهد تا در جنگلی با درختان بلند قدم بزنید. در اطراف دریاچه هیچ امکاناتی وجود ندارد. و کمتر توریستی از این مکان زیبا دیدن می کند و آن را تمیز نگه می دارد. زیرا در نزدیکی دریاچه هیچ مغازه و رستورانی وجود ندارد. هنگام بازدید غذا و نوشیدنی همراه داشته باشید.
برای بازدید از این دریاچه زیبا و اسرارآمیز باید در مسیر جاده فرعی روستای چلادر و صلاح الدین کله سفالی از جاده نور به نوشهر که 12 کیلومتر است حرکت کنید. با عبور از روستا وارد محیط بانی می شوید که برای ورود به منطقه باید مراحل اداری را طی کنید. سپس حدود 10 کیلومتر در مسیر جاده شمالی رانندگی کرده و با دیدن تابلوی «دشت مامورس» وارد جاده کنار آن می شوید. این جاده شما را به مقصد مورد نظرتان که دریاچه زیبای مامورج است می رساند. توجه به این نکته ضروری است که اگر در پاییز و زمستان قصد سفر به دریاچه مامورس را دارید، به دلیل بارندگی و خیس بودن جاده ها باید از وسایل نقلیه مخصوص آفرود استفاده کنید.

دریاچه پرشان
این دریاچه که در زبان محلی پیرشون نامیده می شود، در 15 کیلومتری شرق شهر کازرون قرار دارد که در حوضه ای به وسعت 263 کیلومتر مربع، آب را بالاتر از نزولات جوی ذخیره می کند. آب این دریاچه از صدها چشمه بزرگ و کوچک در دشت ارژن و دشت فامور و از چشمه های بسیاری در کف دریاچه تامین می شود.


این دریاچه با نام‌های مور، پرشان، شور، کازرون، یون، موز، توز و پریشم نیز شناخته می‌شود. این دریاچه بین 51 درجه و 44 دقیقه و 51 درجه و 51 دقیقه طول شرقی و 29 درجه و 32 دقیقه و 30 ثانیه عرض شمالی واقع شده است. مساحت آن 4300 هکتار و ارتفاع آن از سطح آب آزاد 820 متر است. حوضه آبریز آن 266.5 کیلومتر مربع و بزرگترین مساحت آن فروردین است. این دریاچه در کنوانسیون رامسر به عنوان تالاب بین المللی به ثبت رسیده و در تقسیم اراضی جزء منطقه حفاظت شده محسوب می شود.


این دریاچه توسط کوه ها احاطه شده است. فاصله دریاچه از کوه از سمت شمال 4 تا 5 کیلومتر و از ضلع جنوبی 500 متر است، بیشترین مساحتی که می توان مشاهده کرد 18 کیلومتر مربع است که حداقل در تابستان با تغییر باتلاق کاهش می یابد. . عمق آب این دریاچه 6 متر است که در برخی سال ها به 2 متر می رسد. دور از دریا تا کوه (از شمال) روستای مالکی (کلات نیلو دهپاگاه هلک پرشان)، روستای عرب فامور، روستای سی شراد و قسمت شرقی قلعه نارنجی، جاروک و جنوب نرگس. قلعه زار و در غرب روستای شهریان دریاچه، زوالی و ایاز آباد. اگر قصد بازدید از این دریاچه را دارید، می توانید با تور لحظه آخری همراه شوید و از سفر خود لذت ببرید.
دریاچه بسیار زیبا است زیرا در دامنه جنگل قرار دارد و گیاهان عظیمی در ساحل رشد می کنند. در این دریاچه صدایی جز جیک پرندگان به گوش نمی رسد و حتی می توان لانه پرندگان را طوری دید که انگار مال آنهاست. همچنین این نقطه گردشگری از دید مردم و مزارع زیبای نرگس پنهان است. آب دریاچه پرشان شیرین است اما برای آشامیدن مناسب نیست. ماهی ها آزادانه در این دریاچه زندگی می کنند. از این دریاچه برای پرورش ماهی نیز استفاده می شود. پلنگ های دریایی نیز در حین مهاجرت در اطراف دریاچه مشاهده شده اند.
جلوه های بهاری و پاییزی این دریاچه جذاب و جذاب است. چمنزارها و گلزارها در ساحل دریاچه و پرندگان وحشی آن یک تفرجگاه طبیعی جالب را به وجود آورده است. ارزش های اکولوژیکی دریاچه کمیاب و قابل توجه است. آب دریاچه عمدتاً از باران های سالانه تامین می شود و بیشترین مساحت دریاچه در ماه آوریل است. این دریاچه در کنوانسیون رامسر به عنوان تالاب بین المللی به ثبت رسیده و در تقسیم بندی مناطق جزء منطقه حفاظت شده محسوب می شود.

دریاچه لوانگ تاک
دشت ها و دریاچه های لار دارای آب و هوای معتدل و شرایط جغرافیایی مناسب برای زندگی بسیاری از موجودات است. پرندگانی مانند کبک، عقاب، درنا، کبک، فلامینگو، دلیجه و سارگپه از جمله پرندگان دشت لار هستند. عقاب طلایی یکی از پرندگان کمیاب است که زیستگاه آن در بلندترین قله منطقه لار یافت می شود. حیواناتی مانند خرس قهوه ای، پلنگ، گرگ، خرگوش، خفاش، آهو، روباه، سمور، گوسفند، بز، گراز وحشی و گربه وحشی از پستانداران این دره هستند.
تنوع غذایی و آب و هوای صحرای لار به این حیوانات اجازه می دهد تا در طول سال رشد کنند و انواع مختلفی را تولید کنند. دره لار به دلیل وجود آبگیر لار، پوشش گیاهی دشت لار و دریاچه لار، شرایط مساعد جغرافیایی و بارندگی مداوم در منطقه، از پوشش گیاهی بسیار متنوعی بهره می برد. حدود 400 گونه گیاهی در این منطقه کشف شده است که بسیاری از آنها خوراکی بوده و خواص دارویی دارند. نمونه هایی از گیاهان خوراکی دشت لار و ارتفاعات آن عبارتند از: گیاه گون، آویشن، قارچ وحشی، کاسنی، گلپر، لواش، پیازچه، پیازچه، برچان، شیرین بیان، چای کوهی و والک. در فصل بهار فرشی از گلهای رنگارنگ زیبا مانند شقایق، لاله، زنبق ارغوانی وحشی، زنبق ارغوانی، گل زرد و پرندگان کوچک زمین را می پوشاند و گل های زیبا را برای همیشه شکوفا می کند.
همچنین با فرارسیدن فصل بهار و بارندگی های مداوم، جمع آوری قارچ های خوراکی و انواع کمیاب سیر در دشت ها رایج ترین کار در منطقه است و هر ساله در نقاط مختلف دشت کندوهای عسل ساخته می شود. از ژوئن تا پایان سپتامبر.
در اطراف دشت و سد لار رشته کوه های مرتفع و مرتفعی وجود دارد و قلل این کوه ها در بیشتر مواقع سال پوشیده از برف است. کوه هایی مانند دماوند، یک کمر، دو آسیاب، گل زرد، نمک کوثر، سیاه چال، آرو، پنک، زرشکی، کمردشت، اسب کلک، کافر راه و نیل از جمله کوه های معروف این منطقه هستند که منطقه ای زیباست. و دشت و دریاچه بزاق. مکان های گردشگری اطراف میدان و سد لار از مکان های گردشگری و تفریحی اطراف میدان و سد لار ۷ کیلومتر تا جاده آبعلی و ۷۲ کیلومتر تا امامزاده هاشم و آمل و غار فاصله داریم و می توان به آبگرم لاریجن و آبگرم اسک اشاره کرد. 13 کیلومتر از پلور.

گهرمیر
یکی دیگر از شگفتی های طبیعی ایران دریاچه گهر است که به معنای جمع شدن آب در چاله ای است و جالب اینجاست که همه ایرانی ها این زیبایی طبیعی را نمی شناسند و از آن دیدن نمی کنند. از این رو دریاچه گهر برخلاف دریای خزر که گاهی شلوغ است، مکانی آرام برای دوستداران طبیعت ناب است. برای بازدید از این دریاچه و رفتن به لرستان می توانید با رزرو تور به این مکان بروید.
گهر در 35 کیلومتری دورود لرستان در منطقه حفاظت شده اشترانکوه قرار دارد و رسیدن به آن 40 دقیقه پیاده روی است. این دریاچه به دو قسمت بالا و پایین تقسیم می شود که تنها 100 متر از یکدیگر فاصله دارند. این دریاچه به جواهر زاگرس شهرت دارد و به دلیل آب زلالش در برخی نقاط می توان زیر آب و حرکت ماهی ها را دید. سواحل گهر در برخی نقاط غرب و شرق ساحل شنی و در برخی نقاط صخره ای است و در اطراف دریاچه جنگل و پوشش گیاهی با بلوط، انبوه، بادام، پسته وحشی و شقایق و لاله های زیبا وجود دارد. در اطراف دیده می شود. .

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 6
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 4
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 14
  • بازدید ماه : 30
  • بازدید سال : 62
  • بازدید کلی : 357
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی